RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Elwira » wtorek, 26 listopada 2013, 12:11

Hej.
Jak pewnie część z Was wie grywam w wolnych chwilach na projekcie umożliwiającym rozgrywkę RPG bez wychodzenia z domu. Klimat fantasy, są mistrzowie, są prowadzone sesje, jest simsowanie. Poniżej zamieszczam wycinek z podręcznika użytkownika projektu:
"Gra polega na odgrywaniu ról, niczym w typowym RPG. Różnice są subtelne, ale niemożliwe do pominięcia. Grać można zawsze, niezależnie od tego czy jest MG w naszym towarzystwie, czy go nie ma. Możemy tak uczynić, ponieważ rolę MG w pewnej mierze pełni program, który w zaawansowany sposób umożliwia prowadzenie np. walk bez udziału tzw. "sędziego". Co więcej, posiada wbudowane różne systemy wspomagające odgrywanie, takie jak testy fabularne, umiejętności czy przedmioty."

Ciekawa jestem czy w ogóle ktoś z Was grał już w coś podobnego, ma jakieś doświadczenia, lub przemyślenia. Jeżeli znajdzie się zainteresowany / zainteresowana spróbowania swych sił na tym polu RPG to chętnie wprowadzę go bliżej w temat :)
Elwira
Statystyczny Gwardzista
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 20 maja 2013, 18:17

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Kanem » wtorek, 26 listopada 2013, 14:33

Elwira napisał(a): grywam w wolnych chwilach


:D

A tak serio, cały czas się przymierzam :) podeślij link.
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Elwira » środa, 27 listopada 2013, 11:18

Dostałam nawet od chłopaków taki oto post promocyjny:




Odgrywanie postaci w Shard MMORPG
Ogólnopolski czat fantasy z klimatem - PBCH
Obrazek
"W tym świecie nie ma imperialnych potęg, wielkich cywilizacji. Być może nigdy nie było. Wszechobecna dzicz od wieków dominuje, a podczas gdy w bratobójczych wojnach ludzie ograniczają swój rozwój, głęboko pod ziemią i na wschodzie czai się wielkie niebezpieczeństwo. Kimże jesteś, podróżniku, i jak wpiszesz się w historię świata Nzak?"
Szybki start
1. Zarejestruj się.
2. Ściągnij klienta WolfS (World of Shard).
3. Zaloguj się na shard.pl danymi z forum, po czym stwórz postać, jaką chcesz odgrywać.
4. Rozpakuj plik rar (najlepiej jego zawartość umieścić w jednym folderze) i uruchom plik Silizard.exe.
5. Zaloguj się w programie danymi z forum, kliknij ikonę "Wybierz Postać" z prawego górnego rogu i wybierz postać!
6. Przejdź przewodnik u Mentora, który zapozna Cię z mechaniczną stroną gry.
7. Po przejściu do głównego świata gry, najlepiej zająć się poszukiwaniem innych graczy, aby rozpocząć swą przygodę, nawiązać znajomości i...
Realizować marzenia i cele swej postaci ciesząc się z PEŁNEJ wolności, jaką daje RPG.

ObrazekTo nie jest pożeracz czasu!
Jeśli wydaje Ci się, że nie będziesz mieć czasu na tego rodzaju rozgrywkę, jesteś w wielkim błędzie. Nie ma nic mniej pochłaniającego niż gra, którą w każdej chwili możesz włączyć, spędzić w niej dowolną ilość czasu i praktycznie bez zahamowań wyłączyć. Pod kątem czasochłonności nie różni się to od zwykłego czatu.

Ponadto, w grze istnieje możliwość gry solo. Możesz wejść do gry i trenować, handlować dla zarobku, pracować w swej pracowni (jeśli posiadasz zawód) i tak dalej. Mimo iż posiadamy system doświadczenia postaci, zarobku i ogólnego rozwoju, naszym celem jest stworzenie gry w taki sposób, aby dobry gracz, piszący świetne opisy i przykładający się do gry, mógł mimo sporadycznego uczestnictwa w grze spokojnie osiągnąć taki sam lub nawet wyższy poziom rozwoju, co gracz słaby, przebywający w grze (wykorzystujący mechanikę trenowania, by przyspieszyć rozwój postaci) niemal non-stop. Tak więc - jeśli masz pracę, rodzinę, studia, szkołę, dzieci, cokolwiek - nie ma powodu, byś martwił się, jak potoczy się twoja gra na Shard i czy jest sens ją rozpoczynać, gdy brakuje Ci czasu na podrapanie się po głowie.
Wystarczy lubić RPG
ObrazekWażne pytania
1. Czy w grze występują potwory (moobs), zadania (questy) i tego typu rzeczy?
Potwory owszem, występują mechanicznie i można spędzać czas na ich zabijaniu, jednakże nie jest to warunek wymagany do rozwoju postaci i praktykują go nieliczni, ze względu na mechanikę czyniącą takie zajęcie ryzykownym i trudnym.
2. Czy w grze można wszystko, co w zwykłym RPG?
Jak najbardziej. Podobnie jak na zwykłej sesji RPG, jeśli tylko chcesz spalić karczmę, zabić króla, wywołać burdę w karczmie, popełnić samobójstwo czy zrobić cokolwiek innego - zgłaszasz się z tym do Mistrza Gry, który przedstawi Ci świat, odegra otoczenie i uwzględni każdą próbę, jaką podejmiesz. Wszystko może się udać, ale tak nie będzie zawsze.
3. Co się dzieje, jak moja postać zginie?
Śmierć postaci nie jest czymś, co obserwujemy na co dzień, lecz zdarza się na sesjach lub podczas konfrontacji między postaciami różnych graczy. W obu przypadkach śmierć postaci jest właściwie jej końcem, jednakże nie zapominajmy - to świat fantasy - w nim możliwe są najróżniejsze scenariusze, a magia i różne artefakty, anomalie i rozległa wiedza mogą doprowadzić do ożywienia martwego. Nigdy nie jest to jednak prosta ścieżka.
4. Czy mogę zakupić lub zbudować dom w mieście, podjąć pracę, zatrudnić się w Straży, pełnić różne funkcje publiczne, tworzyć nowe wynalazki i opracowywać nowe zaklęcia?
Tak. Dbamy o to, aby traktować graczy indywidualnie i poświęcać każdemu tyle uwagi, ile tylko jesteśmy w stanie. Jeśli gracz jest zainteresowany wpływaniem na świat przedstawiony poprzez działania swojej postaci - naszym zadaniem jest mu to umożliwić - tak więc każda akcja tego rodzaju musi być po prostu do nas zgłoszona, a następnie odegrana z Mistrzem Gry. Po jej ukończeniu lub dogadaniu jej z Mistrzem Gry w fabule lub mechanice zajdą należyte zmiany.

Czym jest Shard?
Każdy, kto miał okazję grać w RPG (Role Playing Game) pewnie zna różne systemy i formy przeprowadzania sesji. Być może uczestniczył także w LARP (Live Action Role Playing), a także spotkał się z formą przeprowadzania sesji przez skype, gadu-gadu, inne platformy komunikacyjne, forum (PBF - Play By Forum) czy czat (Play By Chat).

Nasz projekt bazuje na PBCH, ale pozostaje całkowicie unikatowy, jeśli chodzi o system i sposób prowadzenia w nim gry. Spotkałem się z dwoma rodzajami gry przez czat. Pierwszą z nich jest typowe prowadzenie sesji lub kampanii dla małej grupy osób (mniej niż 9). Drugą są pokoje, w których regularnie się odgrywa, najczęściej klimatyczne karczmy. Nasz system jest trzecim rodzajem, jakiego nie spotkasz nigdzie indziej. Jest to rozgrywka nieograniczonej liczby bohaterów (o dowolnych charakterach, celach itp.) prowadzonych przez różnych graczy z całej polski, a nadzorowana wspólnie przez grupę Mistrzów Gry wspieranych przez tzw. Minionów. To, co tworzymy ma charakter globalnej, wiecznie trwającej sesji RPG na najwyższym poziomie, jaki jesteśmy w stanie zapewnić.
Elwira
Statystyczny Gwardzista
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 20 maja 2013, 18:17

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Kanem » środa, 27 listopada 2013, 12:01

Jak zawsze opis powala :) kurcze nie wiem, z jednej strony podoba mnie się strasznie z drugiej czegoś mi brakuje :?
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Elwira » środa, 27 listopada 2013, 15:07

Jedni lubią tego typu grę inni nie. Pewnie trzeba spróbować żeby się przekonać.
Na bank wymagana jest umiejętność robienia zrozumiałych opisów. Chcesz to dam Ci namiar na mg i z nim se pogadasz czy coś.
Elwira
Statystyczny Gwardzista
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 20 maja 2013, 18:17

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Elwira » piątek, 13 grudnia 2013, 13:20

Jeśli ta rzeczą której Ci brakowało, Kanem, byłam ja jako MG na projekcie to się nie musisz już o to martwić ;)
Po czasie zapierania się i zarzekania że nie nadaję się na MG uległam namowom i przyjęłam stanowisko. Pisze o tym w formie żartu bo skoro na zeszłej Topo dostałam złoty topór dla najlepszego gracza (a wierzę że umiejętności podszkoliłam dzięki temu projektowi) to w tym roku powinnam próbować sił w starciu jako MG ;)
A teraz poważnie- nie chcesz Kanem spróbować? Zawsze możesz wejść do gry tylko po to żeby na nią popatrzeć i zdecydować czy Ci to odpowiada czy nie.
Elwira
Statystyczny Gwardzista
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 20 maja 2013, 18:17

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Lemek » środa, 18 grudnia 2013, 22:30

Jak ogarne remont i meble, bede mial troche czasu to lukne co to takiego. Na razie to nie mam czasu sie nawet podetrzec :/ Ale pomysl wydaje sie naprawde fajny :)
"Si vis pacem, para bellum"
Avatar użytkownika
Lemek
Statysta po przejściach
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:09
Lokalizacja: Łódź

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Kanem » sobota, 4 stycznia 2014, 23:17

Dobra wiara, gram 2 dzień na razie mało żeby wygłaszać opinie ale jak na razie mnie się podoba bo i można poexpić na mobach ale najważniejsze każdy MG powinien w to zagrać poprawia jakość opisów
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Elwira » wtorek, 7 stycznia 2014, 17:56

Nie tylko MG, ale i gracze którzy chcą dostrzec to czego RPG na żywo nie pokaże. Nie umiem tego opisać, chodzi o to by wyjść poza mowę ciała i wejść w postać w nowym wymiarze. Słowo pisane wymusza opisywanie postaci, jej ruchów, jej głosu, czyli wszystkiego tego co normalnie da się odegrać przy stole bez dodatkowych wstawek opisowych. To na prawdę poszerza horyzonty ale ma też swoje minusy takie jak:
-trzeba mieć umiejętność zrozumiałego pisania
-jedna akcja zajmuje więcej czasu niż w RPG na żywo- dla przykładu gracz chce przeszukać lokację. W papierowym RPG zrobi to tak: To ja wchodzę jako trzeci, zachowuję czujność i rozglądam się szukając pułapek a drogę oświetlam sobie pochodnią (przy czym jego ruchy w czasie wypowiadania tych słów, ton głosu, sugerują nam postawę postaci). Taki opis zajmie może 15-20 sekund.
W RPG chatowym ta sama akcja wygląda zupełnie inaczej:
<Postać weszła jako trzecia do nieznanego jej pomieszczenia i rozejrzała się uważnie. Kroki stawiała bardzo uważnie, obawiając się pułapek. Jej wprawne oko śledziło każdy rozłam w skale, podejrzanie załamanie terenu, lub inne anomalie jakie mogło wyłapać po drodze. Cienie rzucane przez pochodnię pobudzały wyobraźnię sprawiając że serce bohatera tłukło w piersi jak szalone.>
To taka podstawowa wersja opisu. Napisanie jej zajmuje ok 2-3 min a są i takie które trwają znacznie więcej. Wszystko zależy od tego co i jak chce się przekazać. Do tego dochodzą słowa bohatera, cały opis oddający jego interakcję z otoczeniem. To w zasadzie jest jak pisanie książki w której jest miejsce na dialogi, narrację, na opisy otoczenia.

Jak ktoś che spróbować to zapraszam.
Elwira
Statystyczny Gwardzista
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 20 maja 2013, 18:17

Re: RPG w stylu PBCH (Play By Chat)

Postprzez Kanem » poniedziałek, 20 stycznia 2014, 17:38

Dobra po miesiącu Grania, stwierdzam co następuje: Zajebista zajebistość, w czystej klasie, Zapraszam, zapraszam i jeszcze raz zapraszam. Projekt ma co prawda parę błędów ale są one na bierząco likwidowane. Więc Przybywajcie na Shard.
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham


kuchnie śląsk

Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron