Ogólna dyskusja o RPG

Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Ania » czwartek, 28 listopada 2013, 22:19

Zainspirowana po części rozmowami u Mumina, po części fb grupą natrafiłam na serię artykułów na temat różnych sposobów gry w RPG:

http://esensja.stopklatka.pl/magazyn/20 ... 16_01.html
http://esensja.stopklatka.pl/magazyn/20 ... 16_03.html

Wiem, że są to teksty stare, ale nadal aktualne (piękne zdanie "Interesującym jest natomiast zbadanie korelacji między 'postawami' przyjmowanymi przez graczy a ich podejściem do RPG. Możliwych postaw jest kilka: aktorska (czyli takie działanie, żeby jak najlepiej zaprezentować swoją postać), autorska (czyli podejście mające na celu rozwijanie świata lub postaci - na przykład rozwinięcie jej historii tak, aby była ona związana z wydarzeniami z sesji) oraz immersyjna ('jestem postacią'). ")

Co o tym sądzicie? Jaki wg Was styl mają RPGi Gwardzistów?
Avatar użytkownika
Ania
Zjadł talerz
 
Posty: 184
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:13
Lokalizacja: Łódź/Katowice

Re: ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Kanem » czwartek, 28 listopada 2013, 23:33

Hmm

Jeżeli by się nad tym zastanowić to chyba wszystkiego po trochu u nas, jedni wolą aktorskie inni autorskie, ale w ogólnym rozrachunku wydaje mi się że zależy to tak na prawdę od sesji,

Jednostrzałowe z reguły są aktorskie, gracze nie skupiają się nad tym co było czy będzie liczy się to co tu i teraz
Kampanie tu już mamy wszystkiego po trochu i każde z nas stawia na coś bardziej, ja osobiście na początku kampanii stawiam na aktorskie podejście 90 do 10 autorskich podczas rozwoju kampanii staram się dobić złoty środek 50-50 ale w efekcie końcowym wygląda to 30-70 uwielbiam jak moja postać ma mocną trzymającą się kupy historie :)

A to że moja pierwsza postać wpłynęła na to jaki jestem teraz to już jest po prostu zboczenie zawodowe :D
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham

Re: ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Alutek » piątek, 29 listopada 2013, 11:10

ja tylko powiem że po tej zacnej rozmowie u dzielnych muminków nie otrzymałam do dnia dzisiejszego żadnego zaproszenia na podobno rewelacyjną sesję...więc...stwierdzam że obie opcje są fajne...i tyle.
Alutek
Zjadł talerz
 
Posty: 163
Dołączył(a): wtorek, 18 grudnia 2012, 16:38

Re: ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Ania » piątek, 29 listopada 2013, 15:58

Ala, a kto cię miał zapraszać? Ja też chcę!
Avatar użytkownika
Ania
Zjadł talerz
 
Posty: 184
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:13
Lokalizacja: Łódź/Katowice

Re: ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Alutek » poniedziałek, 2 grudnia 2013, 15:55

no Nurgling.
Alutek
Zjadł talerz
 
Posty: 163
Dołączył(a): wtorek, 18 grudnia 2012, 16:38

Re: Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Kanem » środa, 5 lutego 2014, 17:42

To może teraz temat nr 2 :)

Wolicie sesję maksymalnie zmechanizowane czy może storyteling z odrobiną mechaniki lub full storyteling, zabieraj panie te kostki.
Zasada: PKJT Podstawą Klimatu Jest Trzoda
Avatar użytkownika
Kanem
Zjadł talerz
 
Posty: 180
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:15
Lokalizacja: Łódź/Nottingham

Re: Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Ania » środa, 5 lutego 2014, 21:39

Moim zdaniem złoty środek jest najlepszy, ale jeśli miałaby wystąpić jakaś przewaga, to tylko w stronę storytellingu... Nie wyobrażam sobie spędzać parę godzin na sesji non-stop rzucając kośćmi i szukać tabel wyników "a bo wypadła 1, więc mogę wziąć jeszcze 3 dodatkowe kości, ale jest niedziela, więc jedna mi odpada, do tego wieje wiatr, więc mam +10 do wyniku"... No masakra!
Jestem zwolennikiem prostej mechaniki, która jest dodatkiem do zabawy, a nie na odwrót... Np. na ostatnio przeze mnie rozegranej sesji u Bybusa mechanika była, zgodnie z podręcznikiem rzuty przeprowadzaliśmy, ale było ich stosunkowo mało i tylko w momentach krytycznych (np testy przeciwstawne)... Dodatkowo, zarąbisty pomysł wprowadził Bybus z tymi mieczami, czapeczkami i zielonym żelem do włosów, który symbolizował jadeit :D
Czyli w skrócie - o ile miszczu gry nie każe nam rzucać na ilość kamieni, które mijamy po drodze, kostki mogą być. Ale jak ich nie ma, to też jest fajnie :)
Avatar użytkownika
Ania
Zjadł talerz
 
Posty: 184
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:13
Lokalizacja: Łódź/Katowice

Re: Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Lemek » sobota, 15 lutego 2014, 16:14

Zgadzam się z Anią. Jednakże nie lubię stricte storytelingu. Jakieś kości muszą się pojawić. Choćby 1.
"Si vis pacem, para bellum"
Avatar użytkownika
Lemek
Statysta po przejściach
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:09
Lokalizacja: Łódź

Re: Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Ania » wtorek, 27 maja 2014, 12:49

Wrzucam kolejny temat, a co ;)

Jaka wg Was jest idealna ilość graczy na sesji? I ile taka powinna trwać?

Osobiście zauważyłam, że najlepiej się bawię, jeśli graczy jest 3 (plus MG) - moim zdaniem jest to bardzo optymalna ilość. 4 też jeszcze ujdzie, przy 5 zaczynają się pojawiać dłużyzny, zwłaszcza, jeśli gracze mają troszkę inne pomysły na rozegranie pewnych rzeczy. Choć to czasami też może być ciekawe (vide: ostatni Monastyr ;) )
Avatar użytkownika
Ania
Zjadł talerz
 
Posty: 184
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:13
Lokalizacja: Łódź/Katowice

Re: Ogólna dyskusja o RPG

Postprzez Lemek » wtorek, 27 maja 2014, 12:53

Zgadzam się ze stopniowaniem Ani. Dla mnie 5 to już za dużo i generalnie staram się unikać takiego rozwiązania. Niestety bezskutecznie :(
Co do czasu trwania? Nie ma ustalonego czasu. Zależy jak się zabawa kręci. jeśli sesja jest bo jest to myślę że ze 3-4 godzinki. Jeśli jest zajebiście, klimat, zabawa itp. to niech się nie kończy :D
"Si vis pacem, para bellum"
Avatar użytkownika
Lemek
Statysta po przejściach
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:09
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

kuchnie śląsk

Powrót do RPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron